Oli otya Moses

16 juni 2018 - Wapenveld, Nederland

Nog vier weken en dan is het zover, dan begint het avontuur van ons leven, zo kunnen we het inmiddels wel noemen. De laatste acties zijn (bijna) achter de rug, de vaccinaties hebben we gehad en nu kunnen we onze koffers van zolder gaan halen terwijl de reiskriebels toenemen.

Over exact een maand hopen we projectleider Moses te gaan ontmoeten. Deze bijzondere man probeert met ziel en zaligheid de toekomst van vele Ugandezen positief te beïnvloeden. Zo is hij in 1993 begonnen met een school waar inmiddels ruim 500 kinderen deel van uitmaken. De belangrijkste doelen zijn het bieden van gratis onderwijs aan kwetsbare jongeren, het veranderen van de verwrongen sociale structuur waar deze kinderen deel van uitmaken en ervoor zorgen dat deze kinderen/jongeren in staat zijn om inkomen te genereren. De school bestaat uit voorschool, basisschool en biedt ook beroepsopleidingen aan. Daarnaast wordt er onderwijs in de communities gegeven over HIV aids en zijn er evangelisatie programma's.

Moses heeft zijn hoge positie in de Ugandese samenleving opgegeven om landgenoten aan de rand van de samenleving te ondersteunen. Wij zijn onder de indruk van zijn werk en kijken er ontzettend naar uit om hem over D.V. een maand te ontmoeten.

1. Marijke Helder:
    29 juni 2018
    Wat mooi dat jullie naar Kiwangala gaan. Onze kinderen zijn er verschillende keren geweet als leiding met een groep. Zelf zijn mijn man en ik er vorig jaar nog geweest. Zulke fijne mensen. Wij noemen hen onze Ugandese kinderen. Heel veel succes en Gods zegen! Groetjes aan iedereen van Kaka mzungu! (Marijke Helder)
  2. Gert Tromp:
    30 juni 2018
    Wat een prachtig bericht Marijke. We zijn ontzettend benieuwd naar dit grote, maar prachtige avontuur. Bedankt voor jullie steun en we zullen de groeten doen :)